האם סיגריה אלקטרונית בריאה יותר ועוזרת להיגמל מעישון סיגריות?
16 במאי 2023
בתקופת מלחמת חרבות ברזל והקורונה חלה עליה של עשרות אחוזים בחזרה להרגלים מזיקים, איך אנחנו יכולים לעזור
24 בנובמבר 2023
 

על מנת להבין את תהליך השינוי, חשוב לבחון תחילה כמה מהמודלים הקיימים. אחד מהם הוא המודל המציע ששינוי מתרחש בשלבים: התבוננות מוקדמת, התבוננות, הכנה, פעולה, תחזוקה וסיום. מודל זה מדגיש את חשיבות ההכרה היכן נמצאים בתהליך השינוי והתאמת ההתערבויות בהתאם. מודל שימושי נוסף להבנת שינוי שייך לפסיכולוגיה החיובית. תחום זה מדגיש את החשיבות של התמקדות בחוזקות וברגשות חיוביים על מנת לקדם רווחה ופריחה. יישום גישה זו לתהליך השינוי יכול לכלול זיהוי ובנייה של חוזקות אישיות ומציאת דרכים לשלב רגשות חיוביים במסע השינוי.

באופן מעשי, ביצוע שינויים דורש לרוב הצבת יעדים, פיתוח תוכנית ונקיטת פעולה. עם זאת, חשוב לגשת לשלבים אלו בחמלה עצמית ובמודעות לכך שזה הוא תהליך צמיחה שלרוב כולל עליות וירידות. במקום לנזוף בעצמך על כישלונות או חזרה לשלבים מוקדמים יותר בתהליך, זה יכול להיות מועיל לראות בהם הזדמנויות ללמידה וצמיחה.

בנוסף למסגרות תיאורטיות ואסטרטגיות מעשיות, שאילת השאלות הנכונות יכולה להיות כלי רב עוצמה בתהליך השינוי. רפלקציה עצמית ומודעות עצמית הם מרכיבים חשובים לצמיחה אישית, ולשאול את עצמנו שאלות יכול לעזור להבהיר מטרות ומניעים. באופן דומה, לשאול את עצמך שאלות המאתגרות אמונות מגבילות או דיבור עצמי שלילי יכול לעזור לשנות את נקודת המבט של האדם ולקדם השקפה חיובית יותר.

עם זאת, חשוב לציין שביצוע שינויים יכול להיות קשה במיוחד כאשר נאבקים בהתמכרות התנהגותית. התמכרויות התנהגותיות, כגון: עישון, צפייה במסכים, אכילת יתר או הימורים, יכולות להיות להן אחיזה חזקה בהתנהגותו של האדם ויכולות להקשות על השתחררות מדפוסים שליליים.

בדיוק בשביל תהליכי שינוי ויציאה מהתמכרויות התנהגותיות הוקמה שיטת "חותם בריאות", אשר עושה שימוש במערכת בינה מלאכותית (AI) חכמה, היודעת להפנות אליכם את השאלות המדויקות- עבורכם. /b>

בתהליך אותו נבנה ביחד, תתחילו מבניית החוליה החסרה כבר בתכנית א', ותוך התבוננות מעמיקה תתכוננו לפעולה. בתכנית ב' כבר תבצעו את השינוי בפועל ותקבלו את הכלים והטיפים שלנו לשמירת השינוי לטווח ארוך ואף לצמיתות.

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.