שינוי לטווח ארוך דורש מאמץ פנימי גם ברגש במחשבה ובגוף
16 במאי 2023
האם אנו יכולים לבחור ולכוון תהליכי שינוי התנהגות עצמיים?
16 במאי 2023
 

סיגריות אלקטרוניות הפכו פופולריות יותר ויותר בשנים האחרונות, ומשווקות כחלופה בריאה יותר לסיגריות טבק מסורתיות. עם זאת, ישנן עדויות הולכות וגדלות לכך שסיגריות אלקטרוניות עשויות להיות לא בטוחות כפי שחשבו במקור, ועלולות לגרום נזק הן למשתמשים והן לסובבים אותם.

אחת הסכנות העיקריות של סיגריות אלקטרוניות היא הפוטנציאל להתמכרות לניקוטין. סיגריות אלקטרוניות מכילות לרוב רמות גבוהות של ניקוטין, שהוא מאוד ממכר ויכול להיות בעל מספר השפעות בריאותיות שליליות. התמכרות לניקוטין עלולה להוביל לעלייה בלחץ הדם, מחלות לב ובעיות נשימה, בין היתר.

בנוסף לסיכון להתמכרות, סיגריות אלקטרוניות עלולות להוות גם סיכון לבריאות הריאות. בעוד שסיגריות אלקטרוניות אינן מייצרות עשן כמו סיגריות מסורתיות, הן מייצרות תרסיס שעלול להכיל כימיקלים וחלקיקים מזיקים, המכונה לעתים קרובות אדים. האדים אשר שואף המשתמש (ואף סביבתו) עלולים לגרום לגירוי ולדלקת ריאות.

נוסף על כך, לשימוש בתרופות להרזיה עלולות להיות השפעות פסיכולוגיות שלעתים קרובות מתעלמים מהן כגון: תלות בתרופה ובתחושה הטובה הנוצרת מהירידה במשקל, שלמעשה נובעת מגורם חיצוני. כמו גם ערך עצמי נמוך עקב הידיעה - שהשינוי לא בשליטתך ואינו מהווה הישג אמיתי.

בעוד שסיגריות אלקטרוניות עשויות להיות משווקות כחלופה בריאה יותר לסיגריות מסורתיות, ישנם מספר סיכונים פוטנציאליים והשפעות בריאותיות שליליות הקשורות לשימוש בהן ובראשן עצם ההתמכרות.

באופן טרגי, היו מקרים של אנשים שמתו כתוצאה משימוש בסיגריות אלקטרוניות. מקרה אחד כזה הוא של גבר בן 38 מפלורידה, שמת ב-2018 לאחר שהשתמש בסיגריה אלקטרונית.

מקרה נוסף, הינו של נער בן 16 מישראל אשר נפטר השנה (2023) עקב שימוש בסיגריה אלקטרונית.

מקרים אלו תזכורת טרגית לסיכונים הפוטנציאליים הקשורים לשימוש בסיגריות אלקטרוניות- הבריאותיים וההתמכרותיים. בעוד שסיגריות אלקטרוניות עשויות להיות משווקות כחלופה בטוחה יותר לסיגריות טבק מסורתיות, הן אינן נטולות סכנות וסיכונים משלהן.

אצלנו ב"חותם בריאות" פיתחנו שיטה חדשה שעוזרת לשיפור המודעות והמוטיבציה להפסקת ההתמכרות לסיגריות. בעזרת מענה שבועי על שאלונים חכמים הכוללים בינה מלאכותית (AI), תעברו תהליך ותקבלו את הכלים הדרושים על מנת לבנות חוסן פנימי שיעמוד מול כל התרחשות או רגש שיופיעו בעתיד- כך שלא תחזרו לעשן ולסכן את בריאותכם ובריאות הסביבה שלכם.

פנו אלינו לשאלון התנסות בחינם, ובנו את הפסקת העישון שלכם אתנו, צעד אחר צעד.

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.