מה היחסים בין ההתמכרויות שלנו לקארמה שלנו?
9 במרץ 2023
שינוי לטווח ארוך דורש מאמץ פנימי גם ברגש במחשבה ובגוף
16 במאי 2023
 

התמכרות היא תופעה מורכבת ורב-גונית שנחקרה במשך עשרות שנים. בעוד שרוב האנשים חושבים על התמכרות כעל בעיה הקשורה לסמים או לאלכוהול, ישנם סוגים רבים אחרים של התמכרויות, כולל התמכרויות התנהגותיות. אלה יכולים לכלול דברים כמו הימורים, קניות, שימוש במסכים, עישון ואכילת יתר.

אבל נשארת השאלה, האם כולם מכורים למשהו?

התשובה הקצרה היא כן, כל בני האדם מכורים למשהו. בעוד שלרוב האנשים עשויים להיות הרגלים או פעילויות מסוימים שהם נהנים מהם ועוסקים בהם לעתים קרובות, אלה אינם בהכרח נחשבים להתמכרויות. התמכרות מאופיינת בהתנהגות כפייתית שקשה או בלתי אפשרי לשלוט בה, ואשר יכולות להיות השלכות שליליות על חייו של אדם. כך תוכלו לדעת האם אתם מכורים.

עם זאת, חשוב לציין שהתמכרות יכולה לקרות לכל אחד. בדיוק כפי שאנשים מסוימים עשויים להיות רגישים יותר לפתח התמכרות לסמים או לאלכוהול, אנשים מסוימים עשויים להיות רגישים יותר לפתח התמכרות התנהגותית. זה יכול לנבוע ממגוון גורמים, כולל גנטיקה, השפעות סביבתיות או גורמים פסיכולוגיים.

האם התמכרות התנהגותית היא גזירת גורל? התשובה לשאלה זו היא לא, כי שינויי התנהגות תוך הגברת מודעות יוביל בסופו של דבר ליציאה מההתמכרות.

אז מה אפשר לעשות נגד התמכרות? הצעד הראשון הוא הכרה שיש בעיה. זה יכול להיות קשה, מכיוון שאנשים רבים עם התמכרויות עשויים להיות בהכחשה או שלא מבינים את היקף הבעיה שלהם. ברגע שמישהו זיהה שיש לו התמכרות, השלב הבא הוא לחפש עזרה.

התמודדות עם התמכרות היא תהליך ארוך טווח. עצם הפסקת ההתנהגות המתמכרת אינה מספיקה, שכן יש לעזור ע"י העלאת מודעות להתנהגות בחשיבה, רגש וגוף אשר יוצרים שינויי התנהגות , אחריות אישית ומוטיבציה אשר יוצרת את הכוח להצלחה ביציאה מהתמכרות.

אחד המפתחות להתגברות על ההתמכרות הוא הבנת הצרכים שההתמכרות ממלאת. לדוגמה, מישהו עם התמכרות להימורים עשוי לחפש את הריגוש של הזכייה או של לקיחת הסיכונים. על ידי הבנת הצרכים הבסיסיים הללו, אדם יכול להתחיל לפתח הרגלים חדשים ובריאים יותר שיכולים למלא את הצרכים הללו בצורה חיובית יותר. אך זו רק טיפה בים משלל הנושאים של העלאת המודעות.

בעזרת השאלונים החכמים שפיתחנו לעידוד שינוי התנהגות עצמי, המשלבים התאמה אישית בעזרת בינה מלאכותית (AI) עם תהליך חווייתי, תוכלו לעבור תהליך משמעותי בדרך להפסקת ההרגלים המזיקים והפרידה מההתמכרויות ההתנהגותיות שלכם.

במהלך הדרך תבנו את החוליה החסרה לקראת תהליך השינוי ותחזירו את השליטה והאחריות ליחידי שיכול לשנות אתכם- אתם.ן!

*התהליך דורש השקעה, מאמץ והתמדה לאורך זמן

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.