כשאני מעשן ואני צעיר הנזק נראה רחוק עד כדי בלתי אפשרי
23 בינואר 2023
שינוי בכוח של הרגלים בעלי אלמנטים התמכרותיים, האם זה מצליח?
26 בינואר 2023
 

אכילה רגשית מתרחשת כאשר אדם משתמש במזון כדרך להתמודד עם רגשות כמו מתח, חרדה, דיכאון או שעמום. במקום להתייחס לסוגיה הרגשית הבסיסית, האדם פונה לאוכל לצורך נחמה, התנתקות ושכחה. זה גורם לרוב לאכילת יתר ולצריכה של מזונות עתירי קלוריות ולא בריאים.

אכילה רגשית יכולה להוביל לעלייה במשקל ולהשלכות בריאותיות שליליות כמו סוכרת, מחלות לב ולחץ דם גבוה.

זיהוי אכילה רגשית יכול להיות קשה כי זה קורה לעתים קרובות באופן לא מודע. עם זאת, ישנם כמה סימנים שעשויים להצביע על כך שמישהו עוסק באכילה רגשית. אלה כוללים אכילה כשלא רעבים פיזית, אכילה עד כדי תחושת שובע לא נוחה, ושימוש באוכל כדרך להתמודד עם רגשות שליליים.

כדי לשנות את התנהגות האכילה הרגשית, חשוב קודם כל לזהות את הנושא הרגשי הבסיסי שגורם לכם לפנות לאכילה. המטרה היא להבין טוב יותר את הטריגרים הרגשיים המובילים לאכילה רגשית.

חשוב גם לפתח מנגנוני התמודדות בריאים יותר, להיות מודעים יותר לרמזי רעב פיזיים. זה כולל למידה להבחין בין רעב פיזי לרעב רגשי, וללמוד לאכול בתגובה לרעב פיזי ולא לרעב רגשי. בנוסף, חשוב לקיים מערכת יחסים בריאה עם אוכל. זה כולל הקפדה על תזונה מאוזנת ואכילת ארוחות קבועות. כמו כן, ללמוד ליהנות ממזונות בריאים ולא להגביל או לאסור מזונות מסוימים, מה שעלול להוביל לאכילת יתר או לזלזל במזונות אלה מאוחר יותר.

חשוב להבין ששינוי התנהגות אכילה רגשית דורש זמן וסבלנות והבנה של המנגנונים ההישרדותיים של המוח.

זה תהליך שיכול לקחת זמן וחשוב לא להיות קשה מדי עם עצמך אם ההתקדמות אינה מידית. הכרה באכילה רגשית והבנת הבעיות הרגשיות הבסיסיות המובילות אליה היא הצעד הראשון בשינוי ההתנהגות.

אכילה רגשית התחילה להיות נימוק להשמנה ואפילו השלמה איתה, אנו ב"חותם בריאות" הצלחנו לפרק אותה לגורמים ולפתח דרך מודעות, שינוי התנהגות שיוביל להתמודדות יעילה ומוצלחת איתה. בעזרת השאלונים החכמים של "חותם בריאות" המשלבים AI (בינה מלאכותית) וליווי של מומחים לשינוי התנהגות, תעברו תהליך משמעותי לזיהוי החסמים ההתנהגותיים שלכם.

תפתחו תחושת מסוגלות, תקבלו כלים להתגבר על טראומות מכישלונות קודמים, תפתחו ערך עצמי שיאפשר לכם להאמין שאתם לא תלויים באוכל ובייחוד תגבירו את האהבה העצמית שלכם.

אנחנו פה בשביל להוביל אתכם לשביל השינוי המתאים לכם.

בשביל להתחיל בתהליך לא חייבים להתחיל מיד בשינוי התנהגות. הוא יגיע באופן ספונטני ביוזמתכם אחרי שתשנו את השיח הפנימי שלכם, תגבירו את המודעות ותובילו את עצמכם אל עתיד בריא וחוסן פנימי חזק שיכול לעמוד בלחצים ואתגרים.

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.