מה היא אכילה רגשית?
25 בינואר 2023
התמכרות להימורים – מה הנזקים ומתי זו התמכרות?
30 בינואר 2023
 

ניתוח קיצור קיבה, הוא ניתוח להורדה במשקל הכולל הקטנת גודל הקיבה והפיכת המעי הדק לכיס קיבה קטן. ההליך נועד לסייע לאנשים הסובלים מהשמנת יתר לרדת במשקל על ידי הגבלת כמות המזון שניתן לצרוך והפחתת ספיגת הקלוריות. עם זאת, כמו בכל ניתוח, ישנם חסרונות פוטנציאליים, סיכונים וסיבות לכך שהוא לא יצליח.

אם אתם שוקלים ניתוח לקיצור קיבה, חשוב להיות מודעים לחסרונות הפוטנציאליים, לסיכונים ולסיבות האפשריות לכישלון. 17% מהמנותחים בישראל לא יורדים במשקל. הניתוח לבדו לא מספיק כדי לטפל בהשמנה.

הסיבה הפיזית

אחד החסרונות של ניתוח קיצור קיבה הוא שמדובר בניתוח גדול הדורש אשפוז ותקופת החלמה. בנוסף, הניתוח עלול לגרום לחסרים תזונתיים, מכיוון שהוא מגביל את הספיגה של ויטמינים ומינרלים מסוימים. ישנם גם סיכונים הכרוכים בניתוח קיצור קיבה, כולל זיהום, דימום וקרישי דם.

הסיבה ההתנהגותית

ניתוח קיצור קיבה עלול שלא להצליח ממספר סיבות, כגון חוסר מודעות וחוסר בהרגלים בריאים כמו תזונה נכונה ופעילות הגופנית, המומלצת לאחר הניתוח. חוסר זה מוביל לירידה לא מספיקה במשקל ובכך לאי השגת התוצאות הרצויות. בנוסף, ייתכן שהירידה במשקל המושגת באמצעות ניתוח לא תישמר בטווח הארוך, ויכולה להתרחש עלייה במשקל.

אם בכל זאת בחרתם בניתוח, אל תוותרו על תהליך לבניית הרגלים מקדמים, תמיכה וליווי לשינוי התנהגות שיתמוך בכם במהלך תקופת הניתוח, הירידה במשקל ואורח החיים החדש שבחרתם.

זה תהליך שיכול לקחת זמן וחשוב לא להיות קשה מדי עם עצמך אם ההתקדמות אינה מידית. הכרה באכילה רגשית והבנת הבעיות הרגשיות הבסיסיות המובילות אליה היא הצעד הראשון בשינוי ההתנהגות.

שינוי בכוח שאינו מלווה בתהליך של שינוי התנהגות עצמי בדרך כלל לא מצליח. "חותם בריאות" מציעה לכם מענה על סדרת שאלונים חכמים המשלבים ליווי אישי של מומחים לשינוי התנהגות, תוך שימוש ב AI (בינה מלאכותית).

אצלנו תקבלו ליווי מקצועי, תעלו את המודעות להרגלים מעכבים ותפתחו הרגלים מקדמים ומצמיחים. תבנו עוצמה פנימית ותהפכו לחלק מקהילה של בריאות.

תצאו לחירות ותיקחו את האחריות לידיים, כי אין "פתרון קסם".

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.