אחרי כל כך הרבה שנים של מלחמה בהשמנה, עישון, התמכרות למסכים ללא הצלחה אולי הגיע הזמן שננסה שיטה אחרת
16 במאי 2022
איך להצליח להיות מהאנשים האלה שפותחים את הבוקר בריצה מול הים או האנשים שמצליחים לשמור על משקל גופם לאורך זמן, או להגיב באסרטיביות, ביטחון ורוגע גם בסיטואציות מאתגרות
16 במאי 2022
 

ביצוע שינוי התנהגותי, פירושו, שאדם מזהה התנהגות אשר אינה מיטיבה לאיכות חייו, בעתיד הקצר, הבינוני ו/או הארוך, מחליט ומבצע שינוי התנהגות זה - והשינוי נשמר לאורך זמן והופך להיות לחלק אינטגרלי מחייו.

לרוב האנשים קשה לבצע שינוי התנהגותי ספונטני ודרושה לו הכנה רבה, העלאת מודעות, ותהליך שיוביל אותו לכך. יש כאלה שמצליחים באופן מולד בשינוי התנהגותי ספונטני, ולמידה של התהליך של המצליחנים ע"י חיקוי של השיטות שלהם וחיקוי של אלו שהצליחו גם לא באופן ספונטני תוביל גם היא לאותה הצלחה אצל אחרים בשיעור של 90% - התהליך הזה נקרא מודלינג

תהליך זה מוטמע במערכת של חותם בריאות ע"י תהליך המשלים את החוליה החסרה להצלחה בשינוי התנהגותי גם ע"י למידה מההצלחות של אנשים דרך מערכת חותם בריאות ליציאה מהרגלים לאכילת יתר, עישון, והתמכרויות אחרות.

המילה מודלינג מקורה במילה הלטינית modus, אשר משמעותה: דרך לעשות או להיות, שיטה, תבנית או סגנון.

תהליך המודלינג כרוך בהסתכלות ובמיפוי של תהליכים אשר ביסודם ביצוע יוצא דופן של התנהגות או תוצר כלשהו. זהו תהליך של לקיחת אירוע או סדרה של אירועים וחלוקתם לחלקים קטנים יותר, כך ניתן יהיה לזהות את המרכיבים העיקריים שלהם, ברמה של המחשבות, הרגשות וההתנהגויות הדרושים וליצור מודל שיאפשר שחזור (חיקוי) של התוצאה הרצויה בדרך כלשהי.

המיומנויות הדרושות על מנת לבצע שינוים התנהגותיים ניתנים לזיהוי ולהעברה.

מודלינג מחשבתי, רגשי והתנהגותי היא דרך יעילה להגדיר ולהעביר את המיומנויות הדרושות על מנת לבצע שינוים התנהגותיים.

שיטת חותם בריאות מבוססת על מחקר מודלינג מתמשך המאפשר חיקוי של הצלחה בשינוי התנהגות על מנת לשדרג את היכולות והמיומנות ולהצליח יותר במטרות לשינוי כגון: הפסקת התמכרות לאכילת יתר, עישון, שימוש רב במסכים ועוד.

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.